XVII dimensioner

XVII dimensioner

– av varumärket

mamma mia utbildning varumärkesarbete

Längd

Halvdag / Heldag: Föreläsning, workshop och tid för diskussion.

 

Målsättning

Utbildningen är unik genom att den kopplar ihop ett flertal av de områden som är avgörande för att skapa framgångsrik marknadskommunikation. Den ger en övergripande bild av och förståelse för vad som faktiskt spelar roll och vad som är viktigt att tänka på när ett varumärke ska erövra marknaden. Syftet är att se hur marknadsföringens olika metoder och kanaler påverkar och hänger samman. Slutmålet är att kunna ställa sig rätt frågor och välja rätt spår när kommunikationen ska bära varumärket framåt.

 

Innehåll

Utbildningen ger svar på:

  • Varför all marknadsföring måste kännas personlig - oavsett målgrupp och bransch.
  • Vad som skiljer marknadskommunikation från information.
  • Hur den bästa reklamen inte får uppfattas som reklam.
  • På vilket sätt din marknadsföring i sociala medier kan skada ditt varumärke.
  • Hur du tar kontroll på ditt varumärke på nätet.
  • Vad som avgör om ditt företagsnamn kommer att sälja eller inte.
  • Hur neuromarketing har revolutionerat marknadsföringen.
  • Hur du ska använda den digitala marknadsföringens starka sidor.
  • Varför de traditionella kanalerna ger dig större marknadsandelar än sociala medier.
  • Hur du som marknadschef ska kunna göra ett bättre jobb.

 

Rekommenderat antal deltagare

10–20

 

Målgrupp

  • Ansvariga för kommunikation, marknadsföring, PR och information.
  • Säljare, HR-chef samt övriga medarbetare som ska vara drivande organisationens kommunikation.
  • Studenter: Högskolor, universitet och andra eftergymnasiala lärosäten.

Hör gärna av dig om du har frågor eller vill boka utbildningen.

Mikael Dahlgren

Alla utbildningar

amerikansk fotboll utbildning content marketing

Content Marketing

– en metod för att driva kundhandling


Läs mer

smartphone utbildning digital marknadsföring

Digital marknadsföring

Få ut mer av din digitala

marknadsföring

 

Läs mer

bil utbildning marknadsföring och varumärke

Marknadsföring & varumärke

Kommunikation, strategier och känslor

Läs mer

man kontor utbildning internt varumärkesarbete

Passion för varumärket

– att leva varumärket

(Internt varumärkesarbete)

 

Läs mer

hörlurar utbildning sinnesmarknadsföring

Sinne för varumärken

– kommunikation som påverkar

 

Läs mer

fantasymotiv utbildning storytelling

Storytelling

– A true story never dies

 

Läs mer

mamma mia utbildning varumärkesarbete

XVII dimensioner

- av varumärket

 

Läs mer

kameleont utbildning marknadsföring

Skräddarsydda utbildningar

– och inspirationsföreläsningar

 

Läs mer

make people feel

M Communication

Mikael Dahlgren

+46 70 606 48 78  •  mikael@m-communication.se

Copywrite © 2019 - M Communication. All rights reserved.