Boka en föreläsning på 0,5–2 timmar. Till ert seminarium, möte, kick-off eller konferens. Eller som del i en utbildning eller ett större evenemang.
10 punkter som gör dig till ett lättare val än konkurrenterna
Det går inte att komma ifrån att marknadsföring är en tävling om att vara tydligare, synligare och kreativare än konkurrenterna. Så vad behöver du göra för att vinna tävlingen? Här får du konkreta tips om hur du ska börja, vad du behöver tänka på, ta hänsyn till, prioritera och vad som är avgörande för att din marknadsföring ska kunna påverka kunderna att se dig som det självklara valet.
Medierna där din marknadsföring får störst effekt
Facebook, radio, TV, webbplatser, DR, Google, nättidning eller papperstidning. Var ska du marknadsföra dig? Vad är olika medier bra på och hur många ska du använda?
Här knyter vi ihop säcken och listar upp vad det är som bestämmer vilka medier du ska använda för att få marknadsföringen att bidra till nya affärer.
Storytelling gör din marknadsföring sagolikt stark
Funderar du på hur du ska marknadsföra dig på bästa sätt, vara intressant och bli ihågkommen? Då kan du börja berätta din historia. Historieberättandet är världens äldsta marknadsföringsmetod som garanterat kan flytta berg och bygga broar. Här får du tips om hur du skapar en story och omsätter den till modern och framgångsrik marknadsföring.
Marknadsföring är inte alltid vad det ser ut att vara.
Mina föreläsningar fokuserar på insikter, medvetenhet, nya infallsvinklar och överraskande forskningsresultat inom kommunikation och marknadsföring. Föreläsningarna riktar sig till ansvariga för marknad, försäljning, kommunikation och varumärke, men också till medarbetare, leverantörer, samarbetspartners, kunder och ledningsgrupper.
Marknadsföringens
viktigaste val
Hur får du kommunikationen att påverka kundernas beslut? Marknadsföring går ut på att hjälpa kunderna välja men också att förändra hur andra tänker och agerar. Föreläsningen handlar om hur hjärnan bearbetar kommunikationen du använder. Och därmed vilka val du behöver göra för att få marknadsföringen att locka kunderna och öka din försäljning.
Kommunikationen som ökar företagets värde
Hur kan bättre kommunikation öka värdet på ditt företag? Här får du konkreta tips på vad du behöver tänka på. Faktum är att det finns tydliga och specifika saker du kan men också måste göra. Överraskande åtgärder som bygger avgörande affärsvärden som fler kunder, ökad försäljning och bättre priser. Föreläsningen förklarar och förtydligar sambanden mellan kommunikation, mentala värden, affärsvärden och företagets värde.
Kreativitet gör mirakel med marknadsföringen
Att kreativitet gör marknadsföringen effektivare är vetenskapligt bevisat. Men varför fungerar det? Vad har kreativ kommunikation för effekt och vad är det som gör att den minskar kundernas priskänslighet? Här förklarar vi vad kreativitet egentligen är och hur den också kan bidra till att öka företagets tillväxt. Det blir också knep och tips på hur du boostar din egen kreativitet.
Hör gärna av dig om du har frågor.
Mikael Dahlgren
Marknadsföringsstrateg, Föreläsare