H2H – SURFA PÅ DEN NYA MARKNADSFÖRINGSVÅGEN
Hänger du med svängarna? Är du up-to-date med din marknadsföring? Nya uttryck och strategier avlöser varandra i en rasande fart. Om du tycker att det är tufft att veta vad som gäller är du i gott sällskap. I takt med den ökande användningen av sociala medier har fenomenet H2H (Human to Human) fått allt större betydelse. Nu påstår en del experter att B2B och B2C är ute …
2019-01-29
KRAFTEN I EN VIRAL KAMPANJ – 2
Med viral marknadsföring kan du nå en stor publik till en liten kostnad. Exemplen på företag som fått fantastiska framgångar med sina virala kampanjer är många. Filmer med miljontals visningar är bevis nog. Med en välproducerad video och en genomtänkt digital strategi kan du också skörda av frukterna. Superlativen om virala kampanjer haglar ner från den …
2019-01-15
KRAFTEN I EN VIRAL KAMPANJ – 1
Viral marknadsföring beskrivs ibland som ett fenomen som frälst den nya kommunikationen och bidragit med en revolution. Hur står det egentligen till med den saken? Vilka förväntningar och förhoppningar kan du ha? Hur fungerar det och hur gör dom som lyckas? Här kan du ta del av några avgörande tips för att din virala kampanj ska bli en ”snackis” …
2019-01-09
CONTENT MARKETING - HETARE ÄN NÅGONSIN
I jakten på hungriga kunder avlöser trender och inriktningar varandra inom kommunikations- och varumärkesvärlden. Forskningsresultat, ny teknik och konkurrens är naturliga orsaker. Du har säkert kommit i kontakt med uttrycket content marketing. Och har du varit på seminarier och föreläsningar de senaste åren har det varit svårt att undgå …
2018-12-30
TOMTENS VARUMÄRKESRESA
Även om historiens alla tomtar har vissa likheter så har hans varumärke genomgått en sagolik utveckling. Ingen kan klandra honom för att inte ha gjort sitt yttersta för att bli en självklar del av många människors julfirande världen över. Han har helt enkelt jobbat precis som man ska för att bli ett både känt, uppskattat och högt värderat varumärke …
2018-12-21
VAD ÄR BRA REKLAM?
Det finns alltid många åsikter när det kommer till reklam. Om den är bra, om den är snygg, om den har någon effekt och om den verkligen är värd pengarna.
Har du någonsin ställt dig frågan om det finns något som faktiskt bestämmer om det är bra reklam eller inte. Då har jag svaret. Det gör det. Och svaret är lika ospännande som …
2018-12-17